Humeyra'nın Yeri

Yiyelim Güzelleşelim…

>Patatesli Kemikli Et Yahnisi

with 8 comments

>

Taa Kurban Bayramı zamanından buzlukta kemikli et kalmış 4-5 parça. Eşim onları pişirsene deyince, ben de gribe de iyi gelir düşüncesi ile hemen bugün pişirdim. Sarımsaklı soğanlı mis gibi et suyu gribime de şifa olmuştur inşallah.
Malzemeler:
4-5 Parça kemikli et
Etin üzerine çıkacak kadar su
5-6 Adet patates (Orta boy)
5-6 Diş sarımsak
4 Silme çay kaşığı tuz
Çay kaşığının ucuyla kimyon, karabiber, çemen(toz halinde)
1 Çay kaşığı pulbiber
1 Çay bardağı sıvıyağ
2 Ufak soğan
1 Yeşil biber
1 Havuç
1 Yemek kaşığı domates salçası
Yarım yemek kaşığı biber salçası
Kemikli etleri düdüklüye koyup üzerini geçecek kadar suyla 50 dk kadar haşladım.
Etler haşlanırken bir tavada yemeklik doğranmış soğanı, biberi ve havucu kavurdum. Üzerine salçasını ilave edip salçayı da kavurdum. Ocağın altını kapadım.
Patatesleri soyup yemeklik doğradım. Sarımsakları soyup doğradım. Aslında ananem bütün bütün atar, bütün haliyle etle birlikte piştikten sonra yemesi keyifli olur sarımsağı. ama dedim eşim alışkın değilse…
Düdüklünün buharını dışarı verdikten sonra kapağını açıp kemikli etlerin bir kısmını didikledim. Bir kısmını kemik üzerinde bıraktım ki kemikten et sıyırmanın keyfi başka oluyor. Kavrulmuş soğanı, patatesleri, sarımsağı, tuzu ve baharatları ilave edip düdüklüyü yine kapadım. 25 dk kadar daha pişirdim. Hazır. Yanına pilav ve yoğurtla afiyetle bi tabak yedim biraz evvel. Eşim de beğenir inşallah.
Written by humeyraninyeri

18 Şubat 2011 at 12:04

Ana Yemekler, Et Yemekleri kategorisinde yayınlandı

8 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >ellerine sağlık yahniye bayılırım ekmeği banacaksın suyuna yiyeceksin off..sevgiler

    Cafe Portakal

    18 Şubat 2011 at 12:44

  2. >Ellerine saglik canim.Hayirli cumalar

    Ekin Mutfagi by Elif

    18 Şubat 2011 at 14:10

  3. >canımm ellerine sağlık..benim sanırım hiç yiyemeyeceğim birşey kemikli et:)annemse bayılır bide ilik çektirir amaaan sorma:)öpüyorum canım..şifa olsun..

    **kalpkurabiye**deniz**

    18 Şubat 2011 at 14:30

  4. >İlik ben de çektiririm. Bayılırım hatta :)Hatta kemikli etin yağlı kısımları var ya, onları daha bir seviyorum niyeyse. Annenle oturup yemek lazım bunu demek ki:)

    humeyra

    18 Şubat 2011 at 14:51

  5. >Eşin mutlaka beğenir canım..Bu yemek sevilmezmi..Ellerine sağlık..

    Elif..

    18 Şubat 2011 at 16:06

  6. >Canım yemeğin harika olmuş sevgiler…

    Özgen

    18 Şubat 2011 at 20:12

  7. >Merhaba canım, yahniyi çok seviyorum ama beyaz sulu olanı eşim değişik istiyor yahniyi sizin tarifi yaptım çok beğendi teşekkürler.

    Anonymous

    20 Şubat 2011 at 13:35

  8. >Beğenmenize sevindim. Benim eşim de beğendi Allah'tan :)

    humeyra

    20 Şubat 2011 at 17:06


Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

